In Memoriam Piet Lodder

Woensdag 16 maart is Piet Lodder overleden. Zoals bekend was Piet al enige jaren ernstig ziek. Soms ging het even wat beter en kon hij weer wat vaker de damclub bezoeken, maar al met al ging zijn gezondheid langzaam toch achteruit.

Piet was lid van de dambond sinds 1971 toen hij 11 jaar oud was. Hij speelde in de jaren zeventig diverse jeugdkampioenschappen, zonder daarbij altijd naar het hoogste landelijke niveau te reiken. Wel werd hij in 1975 Nederlands kampioen sneldammen bij de junioren. In de zomer van 1988 werd hij lid van Damclub Den Haag. Hij werd meteen opgenomen in het eerste team dat toen in de Eerste Klasse speelde (tegenwoordig is dat Hoofdklasse). In dat seizoen werd hij ook meteen derde in de onderlinge competitie, achter de toenmalige heersers Hans den Engelsman en Hans Vrolijk.

Piet is sindsdien altijd voor Damclub Den Haag uitgekomen. Hij speelde 31 seizoenen, het overgrote deel in het eerste tiental. Het laatste seizoen was 2018-2019. Ook in de onderlinge competitie speelde hij zijn laatste partij op 3 september 2019. Daarna had hij niet meer de energie voor de clubavond. Een half jaar later begon de Corona-crisis. Hij speelde toen wel vanuit huis diverse malen mee met de online toernooitjes.

We verliezen met Piet een zeer trouw lid van Damclub Den Haag, een sterke dammer, maar vooral een heel erg aardig persoon. We wensen Annette en de kinderen veel sterkte met het verwerken van dit enorme verlies.

De uitvaart zal 23 maart om 10.30 uur in de Ontmoetingskerk aan de Klapwijkseweg 91 te Pijnacker plaats vinden. Aansluitend zal Piet worden bijgezet in het familiegraf achter de Dorpskerk aan de Koningshof 3 te Pijnacker.