Het weekend voor Koningsdag kon er op twee dagen gedamd worden. Zaterdags in eigen huis werd het provinciaal sneldamkampioenschap georganiseerd en zondag in Delft de Memorial bij Sranti.

In De Brink in alle seniorengroepen een behoorlijk aantal deelnemers van DC Den Haag. In Categorie C was Peter Poot helaas niet in vorm en wist geen punten te behalen. Hanny en Ron de Vaal en Alex Kruyshoop begonnen voortvarend, eerstgenoemden haakten echter na de middagpauze af. Alex kwam na tien partijen een puntje te kort om in aanmerking te omen voor een NK-ticket. Hanny pakte er wel één, bij de vrouwen.

In Categorie B bestond ruim de helft van het aantal deelnemers uit leden van DC Den Haag. Harold Jagram, Ashok Mahabier, Bas Baksoellah en Sanjay Dhauntal eindigden in de onderste helft, Berke Yigitturk, met al een NK-ticket voor de pupillencategorie op zak, scoorde dertien uit dertien, met zes punten tegen de top-4. Een goede training voor het NK dus! Ook Frans Teijn scoorde dertien punten. Radjen Kalloe vergaarde er zeventien, wat hem na een G-L-barrage een derde plaats opleverde en dus een NK-ticket. Herman Vroom werd kampioen met eenentwintig punten, dus ook hem zien we terug in Utrecht op 13 juni.

Ook in Categorie A ook een flink aantal leden, Henk de Witt scoorde tien punten uit twaalf partijen, Edwin de Jager drie meer. Het podium was geheel groengeel, Johan Sterrenburg pakte met zeventien punten het brons, Jeroen Kos met een punt meer het zilver en Bas Messemaker bleef als enige ongeslagen met twintig punten. Dus ook Jeroen en Bas mogen naar het NK.

Berke Yigitturk krijgt in de pupillencategorie concurrentie van Gokhan Bagci, die in een groep van zes jeugdspelers zelfs twee aspiranten achter zich liet. Kirsty Wahjuwibowo heeft het overgebleven ticket gekregen.

Zondag wist Bas Messemaker ook nog het Memorial Sranti op zijn naam te schrijven en onder anderen Martijn van IJzendoorn en Anton van Berkel voor te blijven.