De Brink barstte zaterdag bijkans uit zijn voegen tijdens het jubileumrapidtoernooi van de 95-jarige DC Den Haag. Onder de bijna honderd dammers en damsters bevonden zich in het wijkgebouw aan de Escamplaan ook de vier nog in leven zijnde voorzitters van de Haagse hoofdklasser: Cees van Belle, Gerard de Groot, Alfred van Lenthe en de huidige preses Jan Kok.

Het evenement, georganiseerd in samenwerking met de stichting The Hague Open, kende in alle groepen zowel kwalitatief als kwantitatief een zeer representatieve bezetting. In de ereklasse ging de grootste geldprijs naar de Rijnsburgse meester Cor van Dusseldorp, die na in een veld van twaalf (sub)toppers na zes rondjes Zwitsers liefst tien punten bijeensprokkelde. Oud-Nederlands kampioen Ron Heusdens werd tweede met acht punten. Bas Messemaker, Frerik Andriessen en Martijn van IJzendoorn scoorden allen zeven punten en eindigden op basis van tegenstandersrating in deze volgorde.

In de hoofdklasse was Schiedammer Kees Romijn de nummer één, gevolgd door Kees de Jong en Edwin de Jager. Ravindrepersad Dihal, Hein van Dee en Piet Rozenboom maakten de dienst uit in de eerste klasse. Jeremy Pauwels, Radjin Chandarsing en Daniël Boom bezetten het erepodium in de tweede klasse. De nummer vier, Wim Hendriks, kreeg een speciale vermelding want hij is met zijn 96 jaar ouder dan de jubilerende damclub.

Bij de vrouwen triomfeerde oud-DC Den Haag-lid en internationaal arbiter Francis Huijsen na barrage met Katarzyna Ptak. Het brons ging naar Hanny de Vaal-Kokshoorn, na herkamp met Nel Lindhout. John Kolstee, Cinthia van Achterberg en Anton Eijkelenboom waren de top-drie bij de huisdammers, onder wie veel ouders van jeugdspelers. Vincent Houtjes en Berke Yigitturk zegevierden bij de jeugd tien keer en deelden met elkaar de punten. In een extra partij bleek de Wapenveldse jongeling net iets sterker dan DC Den Haag-talent Berke, die maandag negen jaar wordt. Menno Eijkelenboom finishte hier als nummer drie.