De aanloop naar het Zilveren Ooievaar Toernooi verliep dit jaar niet probleemloos. Op de oorspronkelijk vastgestelde datum van 31 januari werden door de KNDB plots de inhaalrondes vastgesteld van de door de sneeuw niet gespeelde wedstrijden van drie weken daarvoor. En op de nieuw vastgestelde datum moest een team van vaste ZOT-gangers ODB en VST opnieuw een inhaalwedstrijd spelen. Vandaar dat maar de helft van het normaal aantal deelnemers aanwezig as in De Brink afgelopen zaterdag.

In de A-groep wees gastheer Damclub Den Haag na veel spanning Samen Sterk en ODB nipt terug naar de tweede en derde plaats. Pertap Malahé, Fred Ivens, topscorer Roy Bidesi en Bas Baksoellah sprokkelden in drie ronden in totaal dertien punten bijeen. Samen Sterk, alle 29 keer op dit jaarlijkse evenement van de partij, behaalde een puntje minder. ODB, dat met Hans Jacobsen, Frans Teijn, Gerard Peroti en als gastpeler Alfred van Lenthe-Paul Heskes aantrad,  kwam tot elf punten. Fred won alle drie partijen, waaronder een belangrijke van Micha van Tol van Samen Sterk, de directe concurrent. Roy en Pertap scoorden viif en vier punten. Bas bleef nogal onterecht puntloos, voornamelijk als gevolg van de beperkte bedenktijd.

In de B-groep won Samen Sterk 2 op basis van een beter resultaat aan het eerste bord van DC Scheveningen dat na afloop door de organisatie hartelijk werd bedankt voor de komst met liefst drie viertallen. Voor Alex Kruyshoop was er een waarderend applaus vopr de organisatie/uitvoering van het toernooi.