IJs, weder en corona dienende organiseert de stichting The Hague Open zaterdag 21 augustus in Den Haag het eerste sneldamtoernooi in de open lucht. Als het aanslaat willen we er een jaarlijks gebeuren van maken, in navolging van het befaamde sneldammen op de Beestenmarkt in Delft van wijlen Henk de Witt.

We gaan van start op het pleintje bij gebouw De Kameleon, Veldzicht 20. Het is de bedoeling dat we op termijn een meer toonaangevende locatie vinden, met medewerking van Den Haag Topsport, dat ons ook dit jaar weer financieel steunt.

Het sneldamtoernooi kent verschillende ratingklassen met drie geldprijzen per klasse. De hoofdprijs is 100 euro. Het speeltempo is 5+5 en het aantal partijen is afhankelijk van het aantal inschrijvingen. Het inschrijfgeld bedraagt 5 euro.

In de kantine van De Kameleon zijn tegen een redelijke prijs consumpties en broodjes verkrijgbaar. Gaarne 10.00 uur aanwezig; het startschot weerklinkt om 10.30 uur. Inschrijven, tot 10 augustus, bij Jan Kok Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 06-14033757. Er is een maximum van vijftig deelnemers, dus wie het eerst komt, het eerst maalt.

Het sneldamtoernooi vormt een omlijsting van het Nederlands kampioenschap voor meisjes pupillen, dat donderdag 19 augustus al van start gaat, en van het Nederlands kampioenschap voor welpen algemeen. Deze NK’s worden eveneens door de stichting The Hague Open gefaciliteerd.