De eerste team is er eindelijk in geslaagd te scoren. Nadat in drie voorgaande jaren Samen Sterk steeds net iets te sterk was, werd nu overtuigend met 11-9 gewonnen. Het zijn de eerste punten voor het eerste team, maar het zat er al wel aan te komen. Nadat de eerste drie wedstrijden tegen mede-degradatiekandidaten vrij terecht verloren werden, zat er in de wedstrijden tegen IJmuiden en Schiedam al een punt in. En nu dus voor het eerst de volle buit. Het is nog niet genoeg om de laatste plaats te ontvluchten, maar de hatelijke nul is weggepoetst.

De eerste slag was voor Den Haag. De tegenstander van Emre Hageman was een sterke speler, maar met weinig wedstrijdritme. Dat veroorzaakte al vroeg in de partij een simpel damzetje dat Emre dankbaar nam. Na een gelijkwaardige remise van Frans Teijn vergrootte Hans den Engelsman de voorsprong nadat hij Jo Fijen onder zulke zware druk had gezet dat hij in een damzetje trapte. Intussen was al wel duidelijk dat Samen Sterk terug in de wedstrijd zou komen. Frans van Eenennaam was tegen de sterkste speler uit Hazerswoude onder zware druk komen te staan en Roy Bidesi kwam een schijf achter door een misrekening. Deze nederlagen werden inderdaad geïncasseerd, maar intussen had ook Berke Yigitturk gewonnen. Hij speelde voor de zoveelste keer tegen mede-jeugdtalent Wouter Morssink en won in een laat klassiekje. Al weer een dubbele winst voor onze grootste jeugdtalenten!

Op het moment dat bleek dat ook Herman Vroom verloren stond, kwam de eindzege toch in zicht. Zowel Hein van Dee als Pertap Malahé en Gerard de Groot hadden zeer gunstige standen, al kon bij Hein vanzelfsprekend de klok nog een fataal beslissende rol spelen. Toen bij Gerard het voordeel verdampt was en de tegenstander remise aanbood, besloot Gerard dit – na een blik op de andere twee borden – te accepteren. Aan Pertap vervolgens de eer op een fraaie wijze de beslissende winst te pakken. Hein, die op dat moment al met weinig bedenktijd een gewonnen overmachtseindspel speelde, besloot toen ook een remise te accepteren om de teamwinst te gaan vieren.