Zaterdag was de wedstrijd tegen de koploper Damclub Schiedam. Schiedam was nog zonder puntverlies en Den Haag – met enige pech – nog zonder punten. Objectief bezien was er dus weinig kans en enkele Schiedammers lieten van tevoren al weten uit te gaan van een uitslag van 16-4 of 18-2. De Schiedammers laten ook weinig aan het toeval over. Zo werd Geert Prinsen en Peter van der Stap uit het eerste gehaald richting tweede, werd Cheick Maurice Ndione bij De Hofstad Dammers weggekaapt en werd onlangs de Kameroense topper Christian Niami uit Frankrijk gehaald om de zieke Henk de Witt te vervangen.

Voor veel oudgediende Schiedammers is er intussen weinig plaats meer. Zij mogen zo nu en dan invallen in het derde team. Maar als De Hofstad Dammers langs komen en er persé gewonnen moet worden, is er voor hen geen bord vrij.

In de wedstrijd lieten de Hagenaars zich van hun sterkste kant zien. Berke Yigitturk verraste Kees Romijn met een damzetje. En hoewel die met gelijkspel werd afgenomen,  was de resterende stand snel uit. Ook Emre Hageman zorgde voor een stunt. Na een vereenvoudiging in het middenspel leek er niets aan de hand. Maar Edwin de Jager speelde erg snel en kwam ongemerkt steeds minder te staan. Emre kon gratis dam halen en maakte het eindspel mooi uit. Aan de andere kant waren Frans van Eenennaam en Hein van Dee in mindere standen beland. De beslissingen vielen hier door middel van combinaties, maar de partijen waren feitelijk al eerder beslist.

Hans den Engelsman had licht maar onvoldoende voordeel tegen Peter van der Stap en hetzelfde gold voor Frans Teijn die een knappe partij tegen Gerrit van Mastrigt speelde. Van Stigt Thans kwam op voorsprong doordat ook Nico Leemberg de problemen boven het hoofd groeiden. De drie resterende partijen liepen naar remise. Roy Bidesi en Herman Vroom hielden knap Geert Prinsen en Ton Burgerhout in bedwang. Gerard de Groot speelde aan bord 1 tegen Brussum-winnaar Christian Niami. Helaas miste Gerard in een 7-om-7 stand nog een kansrijke voortzetting waardoor ook deze in remise eindigde. De 11-9 nederlaag kan echter met opgeheven hoofd gedragen worden.