Dat het eerste het dit jaar moeilijk zou krijgen, is geen verrassing. Dat werd ook al duidelijk in de tweede wedstrijd van het seizoen, thuis tegen Huissen 2. Het duurde ruim drie uur voor de eerste uitslag viel, maar op veel borden stonden de Hagenaars onder druk, en dat was ook niet verwonderlijk vanwege het verschil in rating. Alleen Gerard de Groot had een fors ratingvoordeel en deed verwoede pogingen dat met aanvalsspel te verzilveren.

Berke Yigitturk haalde het eerste punt binnen met een gelijkwaardige remise. Emre Hageman moest echter zijn verzwakte linkervleugel bekopen met verlies. Een meevaller was de remise van Hein van Dee die tegen de sterkste Huissenaar vrijwel foutloos spel liet zien. Herman Vroom kwam goed weg met zijn remise nadat hij analytisch verloren had gestaan. Ook Pertap Malahé scoorde een punt in een gelijkopgaande partij.

Huissen 2 liep echter verder uit na de nederlaag van Frans Teijn die steeds verder van het bord gedrukt werd. Ook Frans van Eenennaam, die ondanks zijn gezondheidsproblemen toch achter het bord zat, verloor. Hij ook stond de hele partij onder zware druk, maar had in het eindspel nog wel een verrassende remisekans.

In het slotakkoord behaalde Roy Bidesi nog een knappe, zwaarbevochten punt. De twee borden waar Den Haag ratingvoordeel had, leidden enigszins teleurstellend ook naar remise. De doorbraakcombinatie van Bas Baksoellah was helaas net remise en ook Gerard kwam niet door de solide verdediging van zijn tegenstander. Eindstand: 7-13.