In de openingswedstrijd van het nieuwe damseizoen waren het de bestuurders die het eerste tiental op sleeptouw namen. Tegen DC IJmuiden waren het juist competitieleider Herman Vroom, penningmeester Frans van Eenennaam en secretaris Jeroen Kos die voor de winstpartijen zorgden. Bovendien nam WHDB-voorzitter Gerard de Groot het beslissende elfde punt voor zijn rekening. Zonder de verhinderde Fred Ivens werd daarmee in de hoofdklasse B meteen een belangrijke overwinning geboekt in een competitie met veel tientallen van min of meer gelijke sterkte. Herman zette op zijn geheel eigen wijze zijn partij op en dwong zijn tegenstander in de omsingeling. Uiteindelijk bekroonde Herman de gewaagde opzet met een fraaie combinatie. Maar het was Piet Lodder die zaterdagmiddag het eerste vuurwerk liet zien. Hij nam een prijzige doorbraak, die met gelijkspel werd teruggeworpen, waarna de positie van Willem Winter superieur bleek. Roy Bidesi werd na een verkeerde terugruil overspeeld door oud-NK-finalist Kees Pippel. Den Haag mocht daarna blij zijn dat de achterstand niet onoverkomelijk werd. Jaap van Galen kreeg kansen, nadat hij een paar keer langs de rand van de afgrond was gegaan, maar moest met remise genoegen nemen. Wim Bremmer speelde een sterke partij die bovendien door het onconventionele spelbeeld bijzonder fraai was om te zien. Eén verkeerde zet in het late middenspel zorgde er echter voor dat Wim nog blij mocht zijn met remise. Ook Hans Giphart z’n debuut leek in een klein drama uit te monden, nadat hij door een rekenfout het voordeel van zijn schijf voorsprong in rook zag opgaan. Tot afgrijzen van zijn clubgenoten bood tegenstander Conall Sleutel echter in een gewonnen eindspel remise aan. Pertap Malahé speelde een hele sterke half-open-klassieke partij maar Cees van der Vlis had in het middenspel nog net een ontsnapping. In het eindspel maakte Van der Vlis nog een kostbare fout, maar kwam – helaas voor Pertap - weer met de schrik vrij. Het kwam toch nog allemaal goed. Invaller Frans van Eenennaam zette een klassiekje om in een gewonnen eindspel en captain Jeroen Kos forceerde schijf- en later partijwinst. Waarna Gerard de Groot alles uit de kast moest halen om de remise en daarmee de teamwinst veilig te stellen.