De eerste wedstrijd was al er meteen één met een stel invallers. Maar dankzij deze invallers werd wel begonnen met een voorsprong. Moen Lachman verzilverde zijn schijfwinst tegen Berrie Bottelier en Arie Bom versloeg Stella van Buuren, die nog wel een mooie dam wist te nemen. Deze bleek echter te duur en werd meteen afgenomen met gelijke stand als resultaat. Jan Schreurs wist zijn schijfwinst tegen Max Doornbosch helaas net niet in partijwinst om te zetten. Hans van de Vijver, die Roy Bidesi's plaats gaat innemen, won ook, Thomas Vermeulen was het slachtoffer.

De overige standen in ogenschouw nemend kon het wel eens een monsterzege worden. Maar... Hein van Dee wist niet te winnen van Paul Smit, hopelijk stopt het stijgen van de rating van Hein hiermee niet. Rinus Snellaars raakte in het eindspel het spoor bijster en moest de punten aan jongeling (zo'n beetje driekwart van IJmuiden 2 is nog jeugd) Jurrian Fischer laten. Ook Radjin Chandarsing kwam een schijf voor, maar Nicole Schouten gaf zich niet zomaar gewonnen en sleepte er nog een punt uit. Alex Kruyshoop was dichtbij een punt, maar Jan-Maarten Koorn ging  beter met de kansen om, zodat de gasten terug in de wedstrijd kwamen. Alle ogen dus gericht op routiniers Frans Poorter en Bas Baksoellah. Frans werd matchwinnaar door tegen Rick Hartman zijn gewonnen schijf te verzilveren. Bas voegde nog een punt toe aan de score tegen de IJmuidense "super-invaller" Joop Wind.