Het eerste tiental is in de middenmoot geëindigd en is daarmee ruim gehandhaafd in de hoofdklasse. De basis voor handhaving werd gelegd met een goede start van de competitie en onder meer cruciale 11-9 overwinningen tegen Samen Sterk, VAD en 020. Het slot was echter minder sterk, of minder gelukkig. In de vier wedstrijden in 2010 werd nog maar één wedstrijdpunt gescoord.

Zo ook in de laatste wedstrijd tegen het reeds gedegradeerde Rijnsburg. Herman Vroom verloor bijna en Frans van Eenennaam verloor echt van de twee veel zwakker ingeschaalde vrouwelijke tegenstandsters. En Piet Lodder verloor enigszins geflatteerd nadat een bijzonder sterke Ghestemdoorstoot toch verkeerd uitpakte. Ook Pertap Malahé ging ten onder, al was dat tegen de Rijnsburgse kopman Cor van Dusseldorp beslist geen schande, en ook al gaf Pertap zelf aan een sterke voortzetting gemist te hebben.

Tegenover deze drie nederlagen werden slechts twee overwinningen gesteld. Wim Bremmer had weinig moeite na een vroege schijfwinst en Gerard de Groot won eindelijk weer eens nadat zijn tegenstander een sterke voortzetting gemist had. Jeroen Kos, Jaap van Galen, Fred Ivens en Hein van Dee speelden remise.