Het eerste team zit na een valse start in het juiste spoor. In de derde ronde van de landelijke clubcompetitie bleef het met een uiterste krachtsinspanning 020 de baas: 11-9, oftewel Den Haag – Amsterdam: 2-0.

Na een uurtje of drie spelen leek een goed resultaat heel ver weg. Frans van Eenennaam trapte in een damzet en Pertap Malahé keek tegen een positionele ruïne aan. Jeroen Kos, Jaap van Galen en Gerard de Groot, die tegen iets zwakkere tegenstanders speelden, hadden geen schijn van voordeel.

De ommekeer kwam toen de taai doorvechtende Frans de vijandelijke dam onschadelijk maakte en een goede aanval overhield. Vervolgens wisten Jaap en Jeroen toch nog hun kleine kansen te verzilveren en compenseerden daarmee ruimschoots de nederlaag van Pertap. Remises van Piet Lodder en Wim Bremmer tegen de Amsterdamse toppers Capelle en Brunsman consolideerden de voorsprong. Ook Frans en Gerard deden met een remise een duit in het puntenzakje.

Helaas maakte Herman Vroom in tijdnood een misstap in een klassiek afspel waardoor de stand weer geljk werd. De kansen waren echter toen al voor ons, het moest alleen nog even gebeuren. Jan Kok en Fred Ivens deden het gelukkig foutloos. Jan wist een licht nadelig eindspel keurig naar remise te loodsen. Fred wist na bijna zes uur spelen in het overmachtseindspel alle remisepaden te omzeilen. De 11-9 overwinning is een opsteker. De volgende ronde wacht de uitwedstrijd in Tilburg tegen Micone (Angarde), samen met SNA de titelkandidaat in de hoofdklasse A.