We wisten vantevoren dat het een lastig seizoen zou worden. Na een degradatie zit je in de hoek waar de klappen vallen en het stoppen van twee talentvolle jeugdspelers is ook niet direct een motivator. Nu aan het eind van de competitie de balans opgemaakt kan worden kan vastgesteld worden dat na een aarzelend begin een mooi resultaat behaald is. Mede door de continue dreiging van degradatie of nacompetitie werd uiteindelijk 11 uit 11 gescoord.

De laatste wedstrijd afgelopen zaterdag tegen Angarde uit Tilburg was een mooie afsluiter van de competitie. De Tilburgers misten de drie Belgen die aan hun nationaal kampioenschap begonnen waren en waren dus niet geheel compleet. Jeroen Kos kon daardoor meteen een twee noteren. Pas na circa drie uur spelen kwam er wat meer duidelijkheid in de strijd doordat drie invallers verslagen werden. Fred Ivens brak met een paar krachtzetten het verweer van invaller Peter Moonen en penningmeester Frans van Eenennaam, die Roy Bidesi verving, nam Charlo Koorendijk combinatief te pakken. Wim Bremmer handhaafde zich als de Haagse topscorer (14 uit 9) en kreeg in het eindspel loon naar werken voor zijn mooie omsingelende bewegingen tegen de Tilburgse superinvaller Edgar Haagh. Gerard de Groot bracht met veel wapengekletter in een spannend klassiek afspel tegen Eddy Budé zijn team bijna in veilige haven, waarna Jaap van Galen het belangrijke tiende punt voor zijn rekening nam. Tegenstander Toine Brouwers, die in een venijnige slagzet was getrapt, mocht daarover bepaald niet mopperen. Pertap Malahé hield het na een forse aanvalspartij vrij probleemloos gelijk tegen Peter Schellekens en de zeer geconcentreerd spelende Piet Lodder bleef tegen Peter Kort binnen de remisemarge. Het slotakkoord was voor de Tilburgers. Hein van Dee kwam telkens net een tempo tekort om Joeri Hezemans van de belangrijke velden af te houden en Herman Vroom speelde na een heerlijk romantische partij net even te snel om Toby Hage op een gelijkwaardige remise te houden. Nu kwam hij in een kansloos eindspel terecht. Den Haag was met deze overwinning gevrijwaard van de nacompetitie al bleek achteraf dat dat ook bij een nederlaag het geval was geweest.