Opnieuw is het eerste team er niet in geslaagd in een belangrijk duel te scoren. Het degradatieduel met Van Stigt Thans 2 ging met 11-9 verloren waardoor het tiental nu onderaan de ranglijst in de hoofdklasse bungelt. Vooraf was al ingeschat dat het een lastige wedstrijd zou worden. Het tiental van Van Stigt Thans kent weinig zwakke plekken en Den Haag moest aantreden zonder de vaste krachten Fred Ivens - voor het EK in Hongarije - en Wim Bremmer. Pertap Malahé speelde een goede partij en leek de eerste die een doorbraak wist te  gaan forceren. Een moment van onoplettendheid gaf zijn tegenstander echter de kans via een combinatie te ontsnappen. Gelukkig was de overblijvende stand nog wel remise. Ook Roy Bidesi miste tegen Christien Fung een vrijwel winnende voortzetting en moest in remise berusten. Herman Vroom had toen in een mindere stand al wijselijk het remiseaanbod van zijn tegenstander geaccepteerd.

Het was daardoor Van Stigt Thans dat op voorsprong kwam. Hein van Dee hield niet stand tegen de Schiedamse kopman Ton Burgerhout. Deze winst was meteen beslissend want alle resterende partijen eindigden in remise. Piet Lodder en Frans van Eenennaam moesten daarvoor nog alle zeilen bijzetten. Gerard de Groot en superinvaller Stefan Stapper zagen goede standen in het middenspel verwateren en kwamen ook niet verder dan remise, die ze zelf nog moesten zoeken. Alleen Jaap van Galen kon nog een serieuze winstpoging ondernemen om ten minste een 10-10 uit het vuur te slepen, maar zag zijn poging niet beloond. Het 4-om-3 dammeneindspel bleek niet te winnen.

Door deze tweede 11-9 nederlaag heeft het eerste nog maar één wedstrijdpunt uit vier wedstrijden en deelt met Hardinxveld de laatste plaats.