Zonder Frans van Eenennaam en Jan Kok werd zaterdag de strijd aangebonden met het eerste tiental van Delft. De DOSsers zijn vorig jaar gedegradeerd uit de 1e klasse, maar hebben met Prinsen, Weerheijm, De Witt en Wielaard spelers die het niveau van onze klasse ontstijgen. Vooraf was er dan ook weinig illusie op een goed resultaat. Voordeel is dat je dan lekker vrijuit kunt spelen. En dat deden we. Het was spannender dan verwacht. Alfred liet als eerste een punt noteren tegen Jan Weerheijm. Toen Alfreds voorpost houdbaar bleek, was er weinig meer aan de hand. Arie Bom won vervolgens combinatief van Bram van der Leije. Inmiddels stond Rinus echter al een schijf achter door een forse onnauwkeurigheid in de opening. Op de andere borden was nog weinig aan de hand. Paul en Radjin stonden weliswaar zwaar onder druk tegen hun gerenommeerde tegenstanders, maar Bas stond prima. Ook onze beide andere Fransen deden het voortreffelijk en bouwden acceptabele standen op tegen Henk de Witt en Jelle Groeneveld. Met enig geluk zou een stuntje heel misschien mogelijk zijn. Alex werd echter van het bord gedrukt door Van Atten. In reeds verloren stand besliste een lichte combinatie gelijk de partij. Radjin en Paul verloren vervolgens van Wielaard en Prinsen, maar Bas zette de Delftse voorzitter Rob Smits van het bord. Rinus vocht voor wat hij waard was en wist warempel een remise uit het vuur te slepen en Ben speelde een prima remise tegen de taaie Tillemans, met een 7-9 tussenstand als resultaat. Het was aan de Fransen of er nog een puntje gescoord zou worden. Beiden speelden zeer geconcentreerd en brachten het nog ver. Frans Frentrop kwam echter via een forcing een schijf achter en moest capituleren tegen Jelle Groeneveld. Frans Poorter speelde een prima wedstrijd tegen Henk de Witt. Deze laatste wist aanvankelijk weinig voordeel te bereiken en schakelde, met een lichte tempo achterstand, over op klassiek. Ondanks fel verzet van Frans speelde Henk dit secuur naar winst na ruim 5 uur spelen. De inzet van een ieder belooft echter toch wel wat voor de komende wedstrijden.