Het tweede speelde zaterdag teleurstellend gelijk tegen de sympathieke Reeuwijkers. Voor het imago van het dammen zouden er veel meer van zulke verenigingen moeten zijn. Een goede mix van man en vrouw, jeugd en ervaring. Onze interim coach, Frans van Eenennaam had zaterdag naast het reservegetal (alweer !!!) ook de opstelling van de tegenstander goed gegokt. De paringen kwamen dan ook precies uit. Er was duidelijk les getrokken van de blamage in de 1e wedstrijd. Er werd opvallend geconcentreerd en goed gespeeld. Hans v/d Vijver opende de score. Hij combineerde al vroeg naar dam.

35-30 24x35 33-29 23x34 39x30 35x24 28-22 17x28 32x1

Deze dam werd keurig achter zijn eigen schijven opgeborgen, om later op het juiste moment genadeloos toe te slaan. Ben verloor echter erna. Hij kwam in een korte vleugel­opsluiting terecht en met een lichte combinatie daarin moest hij beide punten inleveren.

Alex en Rinus speelden opnieuw prima en wisten beiden een schijf te veroveren en even later de partij. Rinus maakte het overigens nog wel onnodig spannend. Inmiddels had ook Frans Frentrop een schijf gewonnen. Via een coup Philippe werd een voordelige stand bereikt, waarbij schijfwinst een kwestie van tijd bleek. Paul vocht aan het hoogste bord een interessant gevecht uit met de steeds sterker wordende Mariska Bos. Een puntendeling was een goede afspiegeling van de krachtsverhouding. Alfred wist lange tijd geen voordeel te bereiken. Met enkele tempo’s achterstand werkte hij naar klassiek afspel toe, die op fraaie wijze gewonnen leek. Via een forcing werd een doorbraak genomen ten koste van een schijf. Deze bleek echter wonder boven wonder geen winst te bevatten. Hetzelfde overkwam Frans van Eenennaam. Hij speelde erg goed tegen de belangrijkste Reeuwijkse troef, De Bruijn en leek regelrecht op winst af te stevenen. De teleurstelling bij Frans was dan ook groot toen de vrede werd getekend. Die teleurstelling was er ook bij Frans Frentrop en Harry Zandvliet. Harry speelde een prachtige wedstrijd tegen Hans de Knikker, waarbij Harry secuur de ingezette aanval counterde. Bij een slagkeuze tastte Harry echter mis (overconcentratie?) en raakte per ongeluk de verkeerde schijf aan, waarna het afspel niet meer te houden was. Radjin kwam moeilijk te staan. Hij leek echter op leuke wijze een doorbraakcombinatie te forceren, maar zag deze niet en moest capituleren.

Zonder finesse loopt Radjin vast. Hij lijkt echter de remise te forceren met 17-22 28x17 en 19-23 en 40-34. Radjin speelde toen echter 14-19 25x14 en 19x10en verloor kansloos. Bij eerst 24-30 35x24 en dan 14-19 25x14 19x37 (!)  moet wit de remise zoeken (27-22 23x34 en 26-21).

Frans wist zijn plusschijf helaas niet in winst om te zetten. Na 5½ spelen en een lang dammeneindspel bleek er toch 10-10 op het scorebord te prijken. AvL.