Het eerste tiental heeft ook in de tweede wedstrijd niet kunnen scoren. Tegen het eveneens uit de ereklasse gedegradeerde DEZ Culemborg kwam het net te kort. Culemborg, ten opzichte van vorig jaar versterkt met twee sterke spelers, won met 11-9.

Roy Bidesi speelde aan bord 1 een spannende partij. Pas toen hij zich bevrijdde uit een hekstelling liep hij in een zetje en verloor. Wim Bremmer speelde een zeer fraaie partij tegen Henk Ruesink. De massale aanval via het kerkhof gaf in de partij verrassend genoeg geen beslissing. Ook Jaap van Galen scoorde een punt. Hij ging tegen John van den Borst langs het randje, maar het klopte precies en de grootmeester moest uiteindelijk de remise maken. Jeroen Kos trok vervolgens de stand gelijk met een klassieke winstpartij.

Aan bord speelde invaller Jan Kok tegen een Culemborgse jeugdinvaller. Helaas kon het ratingverschil niet verzilverd worden. Het lichte voordeel van Jan verwaterde in het middenspel. Nadat ook Pertap Malahé, Hein van Dee en Piet Lodder een punt scoorden – waarbij Piet niet mocht klagen – ging de laatste fase van de wedstrijd in.

Patrick Stork en Gerard de Groot maakten er nog een lange zit van. Patrick vocht voor de remise en Gerard zocht naar winst. Helaas voor Damclub Den Haag waren zij niet succesvol. Pieter Steijlen maakte geen fouten in de afwikkeling van het overmachteindspel en Gerard had geen antwoord op de verschillende remisemakende offerdreigingen van zijn tegenstander. Een nederlaag met miniem verschil, maar dus wel een echte nederlaag, was het ongelukkige resultaat.