Officieel is het nog niet maar het doek lijkt definitief gevallen voor het eerste tiental. Het eerste optreden in de ereklasse in de clubhistorie zal voorlopig slechts één jaar duren. Na de wat schlemielige 11-9 nederlaag in de negende competitieronde bij Twente's Eerste lijkt de ontsnappingsroute - via hekkesluiter DEZ en titelpretendent Hiltex- louter nog een theoretische.
Het begin in Hengelo allemaal zo mooi toen Pertap Malahé aan het eerste bord Egbert van Hattem zowel technisch als taktisch overklaste. De vreugde was van korte duur toen de sterke Odin Mol combinatief toesloeg tegen Piet Lodder. Na remises van Robin Vogelaar en Fred Ivens tegen respectievelijk Wytse Systma en Leo Faber zorgde Frans van Eenennaam voor een enorme stunt. De invaller voor Stefan Stapper - die als keeper de voorkeur gaf aan een belangrijke wedstrijd van Wings - stichtte vanuit een schijnbaar kansloze positie zoveel verwarring dat grootmeester Jeroen Goudt de draad kwijt raakte en een (remise)doorbraak over het hoofd zag. Jeroen Kos deelde de punten met Gabriël Heerema waarna de Tukker André Nijmeijer overeind bleef tegen Wim Bremmer in een partij met veel risico. De wedstrijd kantelde pas definitief toen Jaap van Galen meteen na de tijdcontrole tegen Ernst-Jan de Bruijn een gunstig gambiet naliet en kansloos verloor. Gerard de Groot trof met Jos Stokkel zijn vierde grootmeester maar bleef knap doch tenauwernood op de been tegen de oud-nationaal kampioen. Hans den Engelsman liet in een curieus eindspel een sensationele winst glippen tegen Vadim Virny. Virny had in het middenspel een dubieuze doorbraak genomen nadat hij positioneel opgeknoopt dreigde te worden door Hans, die echter op het verkeerde veld dam haalde waarna het voormalige Sovjet-wonderkind na  5,5 uur spelen nog net met de schrik vrijkwam en zijn tiental de overwinning bezorgde.