In de negende ronde stond de uitwedstrijd tegen gedeeld koploper Heemstede op het programma, zij hadden als enige nog geen wedstrijd verloren. Toch zagen we goede kansen om aan die reeks een eind te maken. Jan Kok maakte een begin door al vroeg Frans Elzenga combinatief te verslaan. Invallers Frans Poorter en Alex Kruyshoop voegden daar elk een punt aan toe, Frans met een degelijke remise tegen Ron Tielrooij na een ietwat moeizame opening en Alex na een partij met wisselende kansen waarin er wellicht meer te halen viel voor hem. Herman Vroom overklaste zijn tegenstander en won. Alfred van Lenthe speelde tegen kopman en topscorer van Heemstede en de 2e klasse D, Stefan Stolwijk. Deze had een 100% score en helaas moest ook Alfred capituleren, al was er toch lof voor hem van Stolwijk en hij wist nog ver te komen. Paul Heskes kon de "Leeuw uit Lisse" Gerrit Slottje niet temmen, een dure dam was slechts  goed voor remise em misschien kwam Paul daar nog goed mee weg. Roy Bidesi won fraai van oud-Hagenaar Paul Jopp, al had deze in het eindspel nog een ontsnappingsmogelijkheid, maar benutte deze niet. De thuisclub kwam daarna terug tot 9-9, na verliespartijen van Bas Baksoellah tegen Van der Eem en Frans Frentrop. Frans verloor op klaarlichte dag een schijf, maar hij wist zich knap terug te vechten, maar redde het in het eindspel, mede onder druk van de klok en na ruim 5 uur spelen toch niet. Alle hoop was toen gevestigd op Hein van Dee, die een betere stand had tegen Carlo Koopman moest winnen om de 2 punten mee naar Den Haag te nemen. Maar Hein werd verrast met een combinatie, waarna een 3-om-1-stand overbleef. Remise voor Hein en voor het team...

Resten nog de 2 stadsderby's, uit tegen ODB/Haeghe-Z 3 en thuis tegen ODB/Haeghe-Z 2, dat wellicht kampioen gaat worden.