De vijfde nederlaag die Damclub Den Haag bij Hijken DTC moest incasseren was ingecalculeerd maar viel wel wat erg groot uit. Vooral door fouten aan Haagse kant werd het 15-5 voor het sterke Drentse tiental dat in de ereklasse op de derde plaats is aangeland.

Hijken, zonder het 14-jarige supertalent Roel Boomstra, besliste de wedstrijd al voor de eerste tijdcontrole. Rik Keurentjes wist wel raad met een onverantwoorde winstpoging van Robin Vogelaar en Henk Kalk deed min of meer hetzelfde in zijn partij tegen Patrick Stork. Een meevaller was de remise van Piet Lodder die tegen Maikel Palmans in een soort matnet terecht kwam maar van geen opgeven wilde weten. Ook captain Jeroen Kos leek op een puntendeling af te stevenen maar de Drentse kopman grootmeester Hans Jansen bewees eens te meer in dunne standjes te kunnen toveren. Intussen was het voordeel van Stefan Stapper tegen Jan Mente Drenth te weinig voor de winst gebleken en was Fred Ivens in een sterkte positiepartij weer eens een onnauwkeurigheid ontsnapt en mocht hij blij zijn dat Jan Ekke de Vries de winst miste. Pertap Malahé en Wim Bremmer zaten aan de goede kant van het bord tegen respectievelijk Jacob Okken en routinier Evert Dollekamp maar meer dan remise zat er niet in. Jaap van Galen miste in tijdnood een punt tegen zijn voormalige clubgenoot en NK-finalist Michiel Kroesbergen. Gerard de Groot tot slot speelde een voortreffelijke partij tegen oud-nationaal kampioen Martin Dolfing maar gaf na bijna zes uur spelen op in een (standaard)remisestand.