Het eerste team heeft na de vierde ronde in het eerste jaar in de Ereklasse serieuze degradatiezorgen. De vier-punten-wedstrijd tegen mededegradatiekandidaat SNA ging wat schlemielig met 9-11 verloren, waardoor de achterstand is opgelopen tot drie punten.Het verloop van de wedstrijd leek in het voordeel van het eerste. Jeroen Kos, Robin Vogelaar en Gerard de Groot hielden zonder veel problemen de sterkste spelers van SNA op remise, al moest de laatste wel twee maal aan de noodrem trekken. Tegen het vierde speeluur echter bleek echter dat een aantal voordelige standen niet in winst omgezet werd. De consequente omsingeling van Wim Bremmer bleek net niet te kloppen en de aanval van Jaap van Galen sloeg niet door. Alleen Stefan Stapper profiteerde van het krachtverschil tegen een zwakkere speler van het team uit Heerhugowaard.

De voorsprong werd een achterstand toen Piet Lodder de boot in ging tegen voormalig Nederlands dameskampioene Tanja Tchub. Ook Frans van Eenennaam, die de afwezige Fred Ivens verving, verloor zijn partij na een onnauwkeurige afruil in het middenspel. Patrick Stork probeerde als laatste nog een 10-10 binnen te slepen, maar zijn winstpogingen strandden op een taaie verdediging. De wedstrijd werd daadoor met het minimale verschil verloren: 9-11