Het eerste team leed in de derde ronde van de landelijke clubcompetitie in Doetinchem een kansloze nederlaag bij DUO:13-7 en staat nog steeds met lege handen. Wim Bremmer en Jeroen Kos kregen winstkansen, maar beiden stonden uiteindelijk met lege handen. Dat doet vermoeden dat er tijdens de  wedstrijd nog uitzicht was op een positief teamresultaat, maar aan de acht overige borden zaten de spelers aan de verkeerde kant van het bord.

Captain Jeroen Kos miste een zeer kansrijk plan tegen invaller Marcel Knipper en kwam in een combinatief matnet terecht. Wim Bremmer blunderde in remisestand tegen Wouter Ludwig waarna het eerste voortdurend achter de feiten aanliep. Van de overige acht partijen eindigden er liefst zes in een voor Den Haag nadelige remise. Piet Lodder scoorde zijn eerste punt, Robin Vogelaar hield de sterke Nina Hoekman in toom en Fred Ivens deed hetzelfde tegen de voormalige nationale kampioen Wieger Wesselink. Stefan Stapper hield een dammeneindspel met twee schijven minder remise, Gerard de Groot en Jaap van Galen trokken met succes aan de noodrem en Pertap Malahé kwam na een openingstruc van Friso Fennema met de schrik vrij. Patrick Stork tekende voor de derde Haagse verliespartij. Hij kon het eindspel net niet remise houden.

Concurrent SNA deed goede zaken met een 10-10 tegen Twente's Eerste. In de volgende ronde treft Den Haag thuis SNA.