Het vernieuwde eerste tiental heeft de eerste wedstrijd in de Hoofdklasse tegen DC Lent een beetje geflatteerd met 13-7 verloren. Aanvankelijk leken beide teams aan elkaar gewaagd en gingen de partijen gelijk op. Onze debutanten Devanand Orie en Bé Eggens troffen aan bord 2 en 3 de twee Lentse toppers en aan bord 10 had invaller Marlon Mangroe flink rating-voordeel.

Pertap Malahé en Hein van Dee waren het eerst uit met een remise waarbij het evenwicht nooit echt verbroken werd. Helaas pakte het anders uit aan twee andere borden. Frans Teijn kwam na een vervlakkende ruil van zijn tegenstander onverwacht onder druk en liep helemaal vast. En Frans van Eenennaam stond heel erg goed en had de winst binnen handbereik. Maar Frans had gemist dan zijn tegenstander op een zetje speelde en kon even later ook opgeven.

Gerard de Groot bereikt ook niet meer dan wat optisch voordeel, maar Hans den Engelsman deed het beter. De voorbereide opening leverde niet meer op dan wat spanning, maar er volgde een herkansing in het late middenspel die Hans meteen verzilverde. Een gelijkspel behoorde nog tot de mogelijkheden, want Marlon stond inmiddels erg goed. Het liep helaas anders. Devanand kon een heel sterke partij tegen Thijs Gerritsen niet bekronen met een verdiende remise. Op het eind liep het nog net fout. Bé Eggens slaagde er wil in tegen NK-ganger Steven Wijker. Bé kwam wel wat onder druk, maar de remise kwam dankzij een driedubbel offer niet in gevaar.

Marlon wist zijn partij niet te winnen waarmee de teamnederlaag een feit was. Die nederlaag werd nog groter doordat ook Herman Vroom nog verloor. 13-7 dus, maar wel een leerzame wedstrijd. Over twee weken volgt thuis tegen Rijnsburg een herkansing.