Ondanks dat er in principe voldoende reserves zijn voor beide teams, kon er ternauwernood een achttal op de been gebracht worden voor de eerste wedstrijd uit tegen RDC 2. De "Uien" hadden ook moeite om een team op de been te brengen maar ook dat lukte. Nerin Bisseswar en Hedwig Callender hadden elk een jonge tegenstander tegenover zich. Nerin trof Lucas van 't Hof, zoon van oud-schaker Eric. Nerin had een vrij gemakkelijke middag. Dit was ook het geval voor Hedwig tegen Viviënne Meijer, dochter van Richard en Mariëlle Meijer. Van Hedwig wel alle lof voor zijn tegenstandster, over een jaar of twee kunnen de rollen wel eens omgedraaid zijn. De thuisclub verkleinde de achterstand toen Wilfred Promes het niet redde tegen Eric van 't Hof. Een offer van Gerrit Slottje zorgde ervoor dat Roy Bodesi beter kwam te staan en uiteindelijk kon winnen. Ale Kruyshoop had de voorsprong kunnen vergroten maar hij koos in het eindspel tegen Nico Mul de verkeerde plakker, een verschil van winst en verlies.

Radjin Chandarsing kreeg een damcombinatie tegen van Kees Noordermeer. Deze dam kostte een schijf, maar deze werd afgenomen, ten koste van een schijf. Met drie tegen ver schijven wist Radjin er nog een 1-om-3 uit te slepen. De stand werd gelijk getrokken toen Harry Zandvliet zich vergreep en zijn stand  tegen Daniël Boom in een klap veranderde in een drama en verlies niet meer af te wenden was. Gelukkig wist Bas Baksoellah er tegen Gé Berbee er nog remise uit te slepen en daarmee de 8-8 op het scorebord kwam te staan.

In ronde geen wedstrijd voor het Combinatieteam maar in ronde 3 staat de derby tegen De Hofstad Dammers op het programma.