In de voorlaatste ronde speelde het eerste team tegen De Hofstaddammers. Op papier een makkie, want het betrof de wedstrijd tussen de nummer 1 en de nummer 12 van de ranglijst. In de praktijk is het natuurlijk een echte stadsderby die zelden volgens het boekje verlopen. Daar kwam nog bij dat we drie basisspelers misten, wat het extra spannend maakte. Gelukkig wilden Jan Kok en Herman Vroom invallen en was ook Frans Teijn weer terug na een kwakkelwinter.

De Hofstad Dammers hadden Nizaam Muradin weer opgesteld en verschenen daarmee extra sterk achter het bord. Aanvankelijk leek er weinig te gebeuren op de borden, uiteraard met als uitzondering het bord van Herman Vroom, die tegen Frans van de Velde zo driest de aanval koos dat het ergste gevreesd werd. Maar ook deze keer bleek Herman het gelijk aan zijn zijde te hebben. Frans maakte een blunder en Herman combineerde naar dam.

Het was Nico Leemberg die de eerste punten scoorde. Hij maakte handig gebruik van de randschijf van Jaap van Hal en verkreeg daarmee zeer langzaam maar wel zeker positioneel voordeel. Uiteindelijk sloeg dat door in een voordelig eindspel dat zelfs gewonnen bleek. Daarna ging het snel. Frans van Eenennaam versloeg Bonne Douma die in een hectische fase in het middenspel verzuimde een schijf te winnen. Gerard de Groot maakte het Jetse Veenstra erg lastig in een Roozenburg partij. De Hofstad Dammer raakte de weg kwijt in de vele varianten en Gerard won. Toen was het de beurt voor Herman Vroom om zijn partij te verzilveren, toen Frans van de Velde na lang tegenspel op moest geven.

Bij de ietwat geflatteerde 8-0 tussenstand was het aan Frans Teijn om het winnende punt te scoren. In zijn partij tegen Jack Mondt werd het evenwicht nergens verbroken. De Hofstad Dammers wisten onverwacht nog wat terug te doen. Edwin de Jager had met een ijzersterke partij Hugo Simons positioneel vrijwel overspeeld. In de beslissende fase koos Edwin voor het verkeerde plan en moest toezien hoe de verdiende winst uitdraaide op een verlies.

Een meevaller was weer dat Dion van Bommel in een lastig middenspel het verkeerde plan koos en toch nog verloor van Jan Kok, die daarmee zijn 100% score als superinvaller handhaafde. Tot slot behaalde Roy Bidesi een benauwde remise tegen Nizaam Muradin en was de eindstand 12-4.

Achtervolger Haarlem won ook en dus zal Den Haag in de slotwedstrijd tegen De Waarddammers nog een punt moeten halen om het kampioenschap te behalen.