Voor het combinatieteam stond in de vierde ronde de streekderby tegen DOS Delft op het programma. Jeremy Pauwels trof oude bekende Henk Valk en die wilde het eigenlijk na 35 zetten al voor gezien houden. Na nog vijf verplichte zetten, stond de eerste uitslag op het bord. Hedwig trof in Mees van den Bosch een sluwe tegenstander. Mees had echter een overvolle lange vleugel, die hij dacht op te lossen, maar kwam daarmee bedrogen uit. Het eind van het liedje was dat Mees twee schijven meer had maar dat Hedwig was doorgebroken met winst als resultaat. Aan de overkant van Rinus Snellaars zat de kersverse KNDB-secretaris Ton van Namen. Deze zette een twee-om-twee-doorbraak open en Rinus was er als de kippen bij. Alex Kruyshoop speelde tegen Rob Smits en deze partij leek rustig naar remise te gaan, maar in het eindspel moest Alex nog even secuur spelen om dat resultaat ook daadwerkelijk te behalen.

De vijfde partij die uit was, liet een tijd op zich wachten. Het was de partij van Jaap van Hal tegen Jordy van der Lugt. Ze maakten er een spannende pot van, met uiteindelijk een puntendeling. Oedebhaan Dihal leek beter te staan tegen Amand Keultjes maar die wist van geen wijken en ook hier eindigde de partij in remise. Tegenover John Kolstee zat oude bekende Jan Schreurs. Ook hier een twee-om-twee doorbraak maar nu voor de DOS'er. Met de dam die volgde kon Jan echter niets en John kon 'm afnemen. In het eindspel hield John drie schijven en een dam over en Jan een schijf en een dam. John wist dit knap te winnen. Ook Loek Tillemans had moeten winnen van Radjen Kalloe, maar deze zag de ogenschijnlijke simpele drie-om-vier niet, waarna Radjen het met een schijf minder maar dam op de hoofdlijn nog remise te houden. Hij werd hiermee matchwinner.

Smetje op de wedstrijd was het verlies van Nerin Bisseswar tegen Rolan van der Lugt, maar gezien het verschil in rating niet geheel onverwacht. Jeroen Wit kon als laatste een uitslag noteren. Cees van Atten dacht er nog een puntendeling uit te slepen met een schijf minder maar Jeroen stak daar met het geven van dam en meteen weer afnemen een stokje voor.

Zo staat het team op een gedeelde tweede plaats (samen met Samen Sterk 2) achter koploper RDC 2. Op zaterdag 10 november komt IJmuiden/Zaanstreek CT naar De Kameleon.