Het (jubileum)jaar is nog maar net begonnen en de eerste kampioen in de ZHDB competitie is al bekend. Het betreft het tweede team van damclub Den Haag dat met nog twee ronden te gaan een onoverbrugbare voorsprong van 6 punten heeft behaald op de nummer twee Naaldwijk 2.

Het team bestond in eerste instantie uit Hans van Woerkom, Jan Kok, Oedebhaan Dihal en John Kolstee. Maar John moest zich terugtrekken omdat hij net herstellende was van een hernia operatie en Oedebhaan bleek de eerste drie maanden in het warme Suriname te zitten.

Met Bas Baksoellah en Herman Vroom als vervangers beschikten we natuurlijk wel over een (te) sterk team, maar met viertallenwedstrijden weet je het nooit. We hebben tot nu toe alle wedstrijden gewonnen maar tegen bijvoorbeeld het derde team van Den Haag moest alles uit de kast gehaald worden om twee keer te winnen, in beide wedstrijden was de kans op een gelijkspel aanwezig. Voor detailuitslagen zie toernooibase. Andere invallers waren Oedebhaan Dihal, John Kolstee, Frans van Eenennaam en Rinus Snellaars.

Het team en de invallers wordt van harte gefeliciteerd met dit resultaat, een mooi begin in dit jubileumjaar van damclub Den Haag.