Afgelopen dinsdag trad het eerste WHDB-team aan tegen de reserves van Van Stigt Thans, eigenlijk gewoon Vlaardingen 1. Paul geniet van een lange vakantie in Nieuw-Zeeland, waardoor Jaap weer eens een wedstrijd mee kon spelen. Met een enigszins andere opstelling ging het toch van een leien dakje. Herman speelde weer eens op z’n Vrooms, een spelsysteem wat zijn tegenstander niet kende. Via een kleine finesse liet Herman opnieuw 2 punten aan zijn totaal bijschrijven en is nu samen met Hans Jansen topscorer van de klasse! Aan de borden 5 t/m 7 lieten Bennie, Fred en Jeroen zien dat ze duidelijk een maatje te groot waren voor hun tegenstanders. Rob van den Bos speelde echter wel een verdienstelijke partij tegen de man die als Hiltex-speler volgende week een tegenstander van een van onze Haagse kopmannen zal zijn. Piet Lodder miste een directe winst tegen Edwin Torn, waardoor een puntendeling logisch werd. Met een snelle 9-1 voorsprong leek een grote overwinning dichtbij. Alfred had voordeel, maar wist niet hoe dat effectief om te zetten. In een voordelig eindspel, beging hij een forse onnauwkeurigheid. Zijn tegenstander zag het niet en accepteerde grif Alfreds snelle maar teleurstellende remise-aanbod. Jaap had een prachtige partij met optisch (maar ook reëel?) voordeel, met remise als resultaat. Bas tenslotte wou graag een keer hoog zitten. Hij werd beloond met Burgerhout als tegenstander. Beheerst trok Ton echter de winst naar zich toe. Door deze 11-5 overwinning staat het team nu samen met ODB 1 en VST 1 op de eerste plaats. Met nog twee zware uitwedstrijden naar deze beide concurrenten blijft de competitie tot de laatste ronde spannend en leuk. Wie weet krijgen we dan de volgende wedstrijd (ODB uit 28 februari) wel het duel der grootmeesters: Jansen – Vroom. Komt dat zien!