Het eerste team in de ZHDB-clubcompetitie heeft flink uitgehaald in de eerste wedstrijd. In Alphen aan den Rijn werd met 11-1 gewonnen, ondanks het ontbreken van Jan Kok en Frans van Eenennaam. Zij werden echter keurig vervangen door Frans Teijn en Hans van Woerkom.

In de opstelling van ADC was er een levensgroot verschil in rating tussen de hoogste drie en laagste drie borden. Frans Teijn had aan bord 6 een korte wedstrijd, met winst. Hans van Woerkom moest iets meer moeite doen tegen de degelijke Robert van Diggele. Jeroen Kos speelde een mooie partij tegen Martijn van der Klis en won deze terecht en dus was het al 6-0.

Pertap moest aan bord 5 best wel wat moeite doen tegen de vrij onbekende Martijn de Vries. Pertap had groot positioneel voordeel, maar de Alphenaar verdedigde taai en Pertap won pas in het overmachtseindspel. De tegenstander van Gerard kwam een half uur te laat, maar ruilde zich snel door de partij. Gerard had veel terreinvoordeel, maar een onnauwkeurigheid had hem nog de partij kunnen kosten. In plaats daarvan won hij toch nog in het eindspel.

Tot slot was Emre Hageman nog bezig met Wouter Morssink. Na een laveerpartij kreeg Emre pas in het late middenspel groot voordeel. Helaas overzag Emre, na een fout van Wouter, in tijdnood de winst en kon ADC toch nog een puntje scoren.