Was het tweede provinciaal gezien in het begin een kampioenskandidaat, na een aantal tegenvallende resultaten is het nu een degradatiekandidaat. Tegen runner-up De Lier 2 ging het ook dit keer weer mis. Alex Kruyshoop speelde voor de zoveelste keer tegen het wonder van De Lier Pleun van Bergen. Hij was een aantal weken geleden meer dood dan levend na een hartaanval, maar hij is er gelukkig weer redelijk goed aan toe. Na iets meer dan 40 zetten werd de vrede getekend. Helaas kwamen Radjin Chandarsing en Rinus Snellaars tegen Piet van Staalduinen resp. Henk de Koning een schijf achter,zonder compensatie met verlies tot gevolg. Ron de Vaal was in in goede vorm en maakte het Peet van 't Wout knap lastig, die het nog remise wist te houden. De laatste wedstrijd, thuis tegen ODB 4, zal gewonnen moeten worden om niet te degraderen naar de 3e klasse.