Het prijzengeld bedraagt 1200,-

1e prijs 120,-
2e prijs  75,-
3e prijs  50,-

Voor de twee categorieën met de meeste deelnemers bovendien
4e prijs 30,-
5e prijs 20,-

Extra prijs voor de lagere ratingklassen
800 en lager een prijs van 20,-
801 t/m 900 een prijs van 20,-
901 t/m 1000 een prijs van 20,-

Er is een extra prijs van 20 euro voor de overwinning met grootste ratingverschil: het Calimero-klassement. Wint een speler met rating X van een speler met rating Y, waarbij X kleiner is dan Y, dan komt de speler met rating X in het klassement.

Combinatieprijs
Er worden een of twee prijzen beschikbaar gesteld voor de mooiste uitgevoerde combinatie.

Last but not least: In Wageningen ontving de winnaar tevens de Geert van Dijk Trofee, waarmee WSDV een prominent lid (speelde in 1959 met Koeperman een match om de wereldtitel) eerde. Wij willen nu voor de nummer één de Aad Ivens (wissel)Trofee beschikbaar stellen, destijds geschonken door de bekende Haagse wethouder Piet Vink.

De in 1994 op 80-jarige leeftijd overleden Hagenaar was erelid van de voormalige topclub RDG, van de KNDB en van de FMJD. Hij was 1967-1971 secretaris van de dambond waarvan de laatste vier jaar ook penningmeester. Daarna zetelde het bondsbureau twee jaar in zijn accountantskantoor aan de Frankenslag, waar in de jaren zeventig ook de trainingen van Ton Sijbrands plaats hadden.

Ivens had ook jarenlang zitting in het bestuur van de FMJD en heeft als internationaal arbiter vele continenten bezocht. Hij was meer dan een halve eeuw op het hoogste niveau van de partij als speler van RDG waarmee hij twaalf landstitels veroverde. In 1968 nam hij deel aan het NK waar hij laatste werd. Ook het alsnog doorgaan van de befaamde tweekamp Sijbrands-Andreiko in 1973 in het Haagse Congresgebouw was voor een groot deel zijn werk.

De markante Hagenaar bezocht als begeleider van Nederlandse dammers (o.a. met Van Dijk!) meerdere malen de voormalige Sovjet-Unie en gaf in diverse functies structuur aan zowel het nationale als internationale dammen. Zo zorgde hij er mede voor dat er samen met de schakers en bridgers aansluiting werd verkregen bij de Nederlandse Sport Federatie. Daarmee gingen de subsidiekranen open waarmee kaderwerk en trainingen konden worden opgezet.