Het schooldamtoernooi dat Damclub Den Haag op 6 februari met de gemeente organiseerde was weer goed bezet. Ruim 130 kinderen van negen Haagse basisscholen kwamen naar De Kameleon om in diverse klasses uit te maken wie de sterkste dammer was. Er werd in drie leeftijdscategorieën gespeeld, groep 3/4, groep 5/6 en groep 7/8. De jongste groep speelde op het 64-velden bord.

Bij de leerlingen uit groep 7 en 8 bleek Sander Schenk van De Ark én van Damclub Den Haag de beste. Achter hem veranderde de eindstand na de prijsuitreiking nog doordat een uitslag verkeerd was ingevoerd. Uiteindeljk bleek Orhan Gunes tweede en Ben Endstra derde. Bij de kinderen uit groep 5 en 6 werd de strijd gevoerd tussen drie clubdammers. Jari Verkade werd eerste met een 100% score. Falco Toet en Yasar Yigitturk waren tweede en derde. Bij de jongste groep werd Jeremy Bleijie kampioen, gevolgd door Tim van Dorp en Tariq Hagelaar.

Alle prijswinaars uit de verschillende categorieën spelen op dinsdag 12 en 19 februari nog een toernooi om te bepalen wie de sterkste schooldammer van Den Haag is.

Volg deze link voor de gedetailleerde eindstanden.