Zaterdag werd in Utrecht het Nederlands Kampioenschap sneldammen gespeeld. Deze dag leverde maar liefst twee nationaal kampioenen op voor Damclub Den Haag. Damclub Den Haag had maar liefst zeven deelnemers in dit kampioenschap, waarin ieder eerst voorrondes speelde en daarna voor de definitieve eindrangschikking de finales.

Sven Winkel kreeg van de KNDB een keuzeplaats voor dit kampioenschap. En niet ten onreachte, bleek. Sven eindigde in de A-finale aanvankelijk gedeeld eerste met Ben Provoost en Jeroen van den Akker. Sven wist de barrage echter te winnen en is dus een jaar lang de sterkste sneldammer van het land.

In de B-categorie (rating tot 1100) speelde Radjesh Lachman. Hij kwam via de voorronde in de B-finale waar hij in de middenmoot eindigde. In de C-categorie hadden we Sanjai Dhauntal en Jeremy Pauwels. Jeremy eindigde ook halverwege de B-finale en Sanjai wist de C-finale te winnen. Hanny de Vaal kwam bij de vrouwen na barrage tot een tweede plaats in de C-finale.

Bij de welpen was Berke Yigitturk onverslaanbaar. Niemand, zowel in de voorronde als in de finale, wist hem een puntje te ontfutselen en met zo'n score ben je vanzelf kampioen! Kirsty Wahjuwibowo wist zich in haar eerste jaar bij de pupillen direct voor de A-finale te plaatsen, maar eindigde op de achtste plaats.

(foto's Andrew Tjon a Ong)