Afgelopen zaterdag vond in het denksportcentrum in Utrecht het Nederlands kampioenschap snelldammen plaats. Vier leden van onze vereniging hadden zich via het West-Hollands kampiooesnchap geplaatst. Berke Yigitturk bij de welpen, zijn broer Yasar bij de pupillen, Alex Kruyshoop bij de C-(rating)categorie en Jeroen Kos bij de A-categorie.

Berke begon goed aan zijn eerste NK sneldammen, zakte wat terug en werd gedeeld vierde in de voorronde. Na een barrage zat een plek in de B-finale er niet in en in de C-finale lukte het in de middag ook niet. In ieder geval al een mooie ervaring voor deze speler die nog jaren mee kan bij de welpen! Yasar had zijn dag niet zo, scoorde bij de pupillen in de halve finale poule helaas geen punten, in de D-finale toch nog drie.

Jeroen Kos miste op een haar na de A-finale van de hoofdgroep, na een barrage met Wouter Ludwig en Richard Kromhout. In de B-finale ging het wat minder, hij werd vijfde. Het lukte Alex Kruyshoop niet om de stunt in de provinciale voorronde te herhalen, hij werd gedeeld laatste in zijn poule en ook in de D-finale ging het net mis.

Er waren nog wel wat regionale successen. Martijn van IJzendoorn van VELO werd Nederlands kampioen bij de pupillen. En ex-Delvenaar Frerik Andriessen pakte de titel bij de junioren. En tot slot: ons voormalig lid Ben Provoost werd algeheel nationaal kampioen bij de senioren.