Aan de opmerkelijke succesreeks van het eerste team is een eind gekomen. Mochten sommigen nog stiekem aan promotie via de nacompetitie gedacht hebben, dan is die illusie in de zesde ronde van de competitie wel vervlogen. De wedstrijd tegen IJmuiden ging met 12-8 verloren.

De gastheren verschenen met een extra sterk team achter de borden, met oude topspeler Jeroen Sterel, die even over was uit Dubai. Het was al snel duidelijk dat het een lastige wedstrijd zou worden. Alfred van Lenthe, die inviel voor Pertap Malahé, kwam al snel lastig te staan tegen Kees Pippel. Nadat hij een vereenvoudiging had laten liggen, was Alfred de eerste die moest capituleren. Een tegenvaller was dat Jeroen Kos remise moest aanbieden aan jeugdspeler Conall Sleutel. Jeroen ging te ver bij zijn pogingen het voordeel uit de opening uit te bouwen en kwam zelfs slechter te staan. Ook Wim Bremmer en Piet Lodder bereikten niets tegen hun jongere maar talentvolle tegenstanders. Herman Vroom, bij vlagen weer in vorm, deed het prima tegen één van de IJmuidense toppers met een ruime remise als resultaat.

De achterstand werd groter nadat Gerard de Groot volledig weggetikt werd door de topscorer van de hoofdklasse. Na de remise van Jan Kok gingen Jaap van Galen en Fred Ivens er goed voor zitten om in ieder geval een 10-10 te redden. Jaap won voor de derde maal dit seizoen een overmachtseindspel, nadat hij een eenvoudiger winstgang over het hoofd had gezien. Hij is wel topscorer van het eerste. Fred Ivens ging met zijn toch niet ongevaarlijke omsingeling heel diep. Hij had al een remisecombinatie versmaad en een remise-aanbod afgewezen. Toch was er na ruim vijf uur spelen geen andere conclusie dan de remise. Dat had op dat moment toch al niet meer uitgemaakt, want Frans van Eenennaam wist deze keer eens niet een verloren stand remise te houden. Het kan ook niet altijd lukken…