In dezelfde zaal een topper in de Hoofdklasse A tussen IJmuiden en ons eerste en een wedstrijd in de kelder van de 2e klasse tussen de reserveteams. Hoe de topper is verlopen, is elders te lezen. Voor het tweede was dit een wedstrijd waarin eindelijk weer 's kansen op één of twee wedstrijdpunten waren, tegen de veelal jonge IJmuidenaren. Helaas kwamen de gastheren en -dames toch op voorsprong na verlies van Alex Kruyshoop tegen Thomas Vermeulen. Jan Schreurs en Ron de Vaal hadden de achterstand kunnen ombuigen, maar kwamen niet verder dan remise tegen hun piepjonge tegenstanders (Stella van Buuren resp. Vince van der Wiele). Al had de achterstand ook nog groter kunnen zijn, Jan kreeg met een schijf minder een remiseaanbod, dat hij maar al te graag aannam en Ron kwam terug van een schijf minder en liet daarna een overmachtseindspel verwateren tot remise.
Radjin Chandarsing kon het niet bolwerken tegen Paul Smit. Frans Poorter wist niet te winnen van Berrie Bottelier. Toen Rinus Snellaars verloor van Jan-Maarten Koorn, zag het er somber uit, ook omdat Hans van de Vijver niet verder kwam dan een puntendeling tegen pupil Rick Hartman. Bas Baksoellah verzilverde echter zijn schijfwinst tegen Bram van Bakel, 10-6. Paul Heskes zag op tijd dat zijn tegenstander een veel hogere rating had en ging hakken en zetjes erin breien. En ineens was daar schijfwinst, die ook hij in partijwinst wist om te zetten. Daarna begon het lange wachten op Hein van Dee, het was pas na half zes dat hij Jacqueline Schouten op de knieën kreeg en het meer dan verdiende gelijkspel een feit was. Doordat ODB 3 de stadsderby bij Scheveningen won, schieten we met dit gelijkspel weinig op. Volgende ronde weer een duo-wedstrijd als Zaanstreek op bezoek komt in het SBS Denksportcentrum.