Ondanks een aantal invallers werd met goede moed begonnen aan de belangrijke uitwedstrijd tegen CCR. Ons tiental was immers al vier wedstrijden ongeslagen. Met winst tegen de Rotterdammers was lijfsbehoud in de spannende hoofdklasse een feit. Helaas zat het niet mee, al was het lange tijd spannend of nog een puntje uit de Maasstad meegenomen zou worden. Frans speelde tegen Ben Smeenk, maar moest in de opening al gauw een schijfje inleveren. Ben speelde een lokzet, waarbij het leek dat een grote ruil mogelijk was met gelijkwaardige positie. Helaas voor Frans bleek er toch een zetje achter te zitten. Ook Roy verslikte zich. Hij stond de hele tijd onder druk en nam een dubbele ruil, waar een enkele ruil was voorgeschreven. Nu werd hij combinatief verschalkt. Ook Herman kon geen vuist maken. Autar wist wel raad met de openingsbehandeling van Herman en speelde geconcentreerd naar winst. Ondanks deze 6-0 leek het nog te kunnen. De niet fitte Fred speelde voor zijn doen een rustige opening. Zijn tegenstander stak het lont ook niet aan, waardoor remise een logische uitslag was. Jaap speelde een mooie spannende partij tegen Daouda Soumah en verraste zijn tegenstander met een 3 om 2 naar dam op veld 4. Dezelfde dam naar veld 2 had echter wel de winst opgeleverd. Alfred dacht tegen Riesenkamp maar aan 3 zaken: sterke ruilen, tempiverhouding en zetcontrole en behaalde daarmee het gewenste punt. Jeroen speelde een sterke partij. Zijn positionele voordeel werd via een combinatie verzilverd tot winst. De overige drie partijen stonden gunstig, maar bleken helaas alle 3 onvoldoende voor winst. Hein’s tegenstander kon alleen ten koste van een schijf naar de damlijn doorbreken, maar wist daarmee wel binnen de remisemarge te blijven. Pertap omsingelde vanaf de opening en kwam daarmee rond de tijdnoodfase een schijf voor. De compensatie van Jahani bleek echter net voldoende voor de remise. Wim leek optisch goed te staan, doordat zijn tegenstander een dam voor 3 schijven had genomen, waarbij gelijk erop nog 2 schijven ingeleverd moeten worden om deze dam te behouden. Uiteindelijk bleek deze dam toch voldoende voor een punt.