De tussensprint van het eerste team neemt imponerende vormen aan. Met een score van zeven punten uit de vier laatste wedstrijden is de zesde plaats bereikt, maar helemaal veilig is het nog niet. In de achtste ronde werd hekkensluiter DEZ uit Hardinxveld met 11-9 vrijwel tot degradatie gedoemd. De zwaarbevochten overwinning kwam pas na bijna zes uur spelen tot stand. Hein van Dee, nog niet hersteld van een valpartij, bleef goed bij de les, omzeilde alle valkuilen en loodste zijn team met een keurige remise over de drempel.

Opvallend was dat de drie sterkste spelers voor het eerst dit seizoen allen tot winst kwamen. Jeroen Kos ontfutselde Peter de Hek al in de opening een schijf maar moest nog vier uur geconcentreerd blijven spelen om de winst binnen te halen. Wim Bremmer - inmiddels topscorer met 10 uit 6 - gaf het goede voorbeeld door na goed positiespel met een taktische manoeuvre het jonge talent Karlijn Overes op te knopen. Fred Ivens bracht Den Haag na schijf- en later partijwinst de thuisclub weer op voorsprong nadat Jaap van Galen zijn partij verloor, waarin hij na een mislukte opening alleen nog maar uitstel van executie kon bewerkstelligen.

Piet Lodder en Gerard de Groot kwamen niet verder dan plus-remises. Ook Herman Vroom boekte een remise nadat hij een originele een-om-twee cadeau kreeg van zijn geschrokken tegenstander. Roy Bidesi kwam er na te passief spel tegen Jos van der Wielen niet meer aan te pas kwam.

Op het eind werd het nog even spannend met twee lastige eindspelen tegen de twee Hardinxveldse topspelers. Routinier Pertap Malahé bleef met nauwkeurig spel binnen de remisemarge tegen de sterke Wim Kalis, waarna Hein van Dee tot matchwinner uitgroeide tegen Peter Hartog.