Het eerste WHDB-team heeft een gevoelige nederlaag geleden tegen Samen Sterk. De formatie uit Hazerswoude, enigszins verrassend hekkensluiter in de hoofdklasse, kwam met een redelijk sterk team naar Den Haag. Halverwege de wedstrijd leek er echter geen vuiltje aan de lucht. Wim Bremmer won met een staaltje ‘powerplay’ van Richard Treur. En ook invaller Frans van Eenennaam won na een mislukte opening toch vrij gemakkelijk zijn partij. Herman leek zich weer in allerlei kromme standen te manoeuvreren, maar Gerard de Groot stond een schijf voor en ook Fred Ivens leek te gaan winnen.

Nadat Jeroen Kos aan bord 1 een remise had gescoord en Herman toch, nadat hij de stand op onnavolgbare wijze had weten te vervlakken, de boot in ging, sloeg bij een 5-3 tussenstand de vlam in de pan. Fred trapte met een schijf meer in een damcombinatie. Fred probeerde nog in de tijdnood van zijn tegenstander iets te redden maar dat lukte niet. Nog geen nood, want Gerard leek zijn schijf voor probleemloos te gaan verzilveren. Een kleine taxatiefout zorgde er voor dat Jeroen Stolwijk de schijf weer terug zou pakken. Gerard slaagde er niet in om in zijn hoofd de omschakeling te maken van het zoeken naar een winstplan naar het veilig stellen van een remise en als verlamd liet hij na 49 zetten de vlag vallen.

In het vervolg boekte Paul Heskes nog wel een verdienstelijke remise. Piet Lodder probeerde nog de 8-8 te scoren, maar hij kreeg zijn winstpoging net niet rond, zodat de sympathieke bezoekers hun eerste punten in deze competitie scoorden.