Dinsdag stond de uitgestelde wedstrijd voor de WHDB/DMH-hoofdklasse tegen Van Stigt Thans op het programma. Omdat eerder al van ODB/Haeghe-Z gewonnen werd, zou winst in deze wedstrijd een belangrijke stap zijn op weg naar het kampioenschap, een titel die al drie jaar in het bezit van de Schiedammers is. Vandaar dat het eerste team voor deze gelegenheid extra versterkt was. Maar ook Van Stigt Thans had met het opstellen van Burgerhout geen halve maatregelen getroffen.

Aanvankelijk ontwikkelde de wedstrijd zich evenwichtig. Piet Lodder had positioneel nadeel, maar Fred Ivens leek met vier aanvallende schijven tegen twee verdedigers de flankaanval van Kees Romijn te kunnen weerleggen. Bennie Provoost was echter de eerste die resultaat boekte. Met handig laveren wist hij Wim Vrijland naar de randen te drukken en winst via het centrum te forceren. Het derde punt scoorde Gerard de Groot, die met een verrassende zet de druk van Frits Luteijn uit de stelling haalde en vervolgens zonder problemen de remisehaven haalde. Het verlies van Piet Lodder zorgde weer voor een gelijke stand. Wim Bremmer bleef na een goede opening zonder enig probleem op de been tegen grootmeester Rob Clerc.

De situatie werd enigszins penibel doordat Patrick Stork onverwacht verloor van Edwin de Jager. Het klassieke standje bevatte toch te veel problemen. Het leek daardoor even dat de wedstrijd verloren zou gaan, ook omdat de door iedereen verwachte schijfwinst van Fred er helemaal niet in bleek te zitten. Die partij eindigde dan ook in remise. Gelukkig zat het even mee doordat Guido van den Berg niet de juiste weg naar remise vond en Jeroen de kans bood met een eindspelmotiefje te winnen. Nadat Jaap na een vliegende tijdnoodfase ook het evenwicht had bewaard, werd voor de 8-8 getekend.

Van Stigt Thans en Den Haag delen nu de koppositie in de hoofdklasse, in de wetenschap dat de Schiedammeras nog tegen ODB/Haeghe-Z moeten aantreden. Maar ook Den Haag heeft nog lastige wedstrijden, onder andere tegen VST2.