De vijfde wedstrijd in de WHDB/DMH competitie werd in Gouda kansloos verloren tegen Damlust. Beide teams hadden ervoor gekozen de toppers laag te zetten. Alfred dacht zijn partij tegen Teun van der Krol overzichtelijk opgezet te hebben en belandde in een klassiek spel met temponadeel. Hij zag echter een standaard 2-om-2 wending niet aankomen, met als gevolg dat hij volkomen overspeeld werd. Rajesh speelde een prima partij en kreeg zelfs lichte kansen, echter onvoldoende voor de winst. Fred kreeg ook niet echt voordeel op het bord tegen Henk van Klaveren. Hij bleef loeren naar kansjes en dat werd beloond. In een volkomen remisepositie maakte zijn ervaren tegenstander toch een fatale fout. Roy kwam enigszins onder druk te staan, door een mindere schijvenverdeling. Hij wist toch bekwaam een punt veilig te stellen. Frans speelde ook een tactisch sterke partij. Een moeilijke winstgang wist hij echter niet te verzilveren. Herman trof oud clubgenoot Ben Provoost. Herman hield lang stand tegen de enorme aanval die hij te verwerken kreeg, maar moest uiteindelijk terecht de punten aan Ben laten. Jeroen trof de Goudse grootmeester Erno Prosman. Deze wist zijn enorme centrumstand vakkundig in winst om te zetten. Als laatste was Pertap aan de beurt. Ook hij deed verwoede winstpogingen en was kansrijk in het eindspel, Pertaps specialiteit. Erik Hoogendoorn wist echter de remisegang te vinden.