In de WHDB/DMH-competitie werd ook de derde wedstrijd in winst omgezet. VST2 werd overtuigend verslagen (12-4). Johan Sterrenburg en Piet Lodder waren verhinderd, maar daarvoor hadden we adequate vervangers: Wim Bremmer en Frans van Eenennaam. Herman noteerde de eerste winst, combinatief. Wim en Jeroen maakten er beide spannende partijen van in de onvoltooide hekstelling. Beide tegenstanders kwamen er niet meer uit en werden via kleine combinaties verschalkt. Inmiddels had ook Paul een zeer goede stand opgebouwd tegen de jongste Torn, maar koos voor de zekerheid van een punt vanwege tijdgebrek. Fred Ivens trok ook langzaam maar zeker de winst naar zich toe, zodat al snel duidelijk was dat een overwinning ons niet meer kon ontgaan. Harry speelde een leuke partij met wisselende kansen, waarbij remise een terechte uitslag was. Frans combineerde wel, maar dat bleek tot zijn grote teleurstelling niet meer dan een punt op te leveren. Het laatste punt was voor Alfred tegen de kopman van de gastheren. Lange tijd leek hij onder druk te staan in een nadelig klassiek. Zoals wel vaker in dit soort standen, keerden de kansen. Na de tijdnoodfase sloeg hij een remiseaanbod af. Toen hij dacht het af te maken, bleek Ton verder gekeken te hebben met een goede remiseafwikkeling. Herman gaf aan dat Alfred een niet zo moeilijk alternatief had op dat moment met directe winst. Op dinsdag 16 november volgt de topper tegen Damlust Gouda, dat één punt meer heeft, maar ook een wedstrijd meer heeft gespeeld (omdat het nog geen vrije ronde heeft gehad).