Het Uitgesteld Kersttoernooi annex Nieuwsjaarstoernooi was ook dit jaar weer het gezelligste toernooi van het jaar. Daarover waren veel aanwezigen het nu al met elkaar eens. Bijna 40 dammers vonden, ondanks de gladheid, de weg naar de Brink. Behalve de eigen leden en donateurs was er ook een aantal gasten genodigd. Oud-jeugdwereldkampioene Mila Volkova, fotogaleriehouder Lion Greveraars, Katwijker Bas Messemaker, ODB-voorzitter Nerin Bisseswar en de ons inmiddels welbekende Linda Schnieders waren aanwezig. Maar ook ontmoetten we diverse oud-leden: Frans Frentrop, Robin Vogelaar en Halil Dogan. En wat zou het toernooi zijn zonder Annemarie en Lorraine.
Daarnaast was er ook nog gelegenheid voor een officieel moment. Voorzitter Alfred van Lenthe reikte namens de KNDB aan Frans Poorter een oorkonde uit vanwege zijn 50-jarig lidmaatschap van de dambond. Frans begin in 1960 bij de HCDV, één van de voorlopers van Damclub Den Haag.
En dan werd er ook nog gedamd. Er werden acht vrij willekeurig samengestelde vijftallen geformeerd. Deze namen het eerst in twee poules tegen elkaar op om vervolgens via kruisfinales de finaleronde te spelen. Het team van voorman Jan Weerheim was oppermachtig In poule A. In poule B vielen voornamelijk 5-5 uitslagen, maar de enkele winstuitslag was toch voldoende om een ranglijst op te maken waaruit team Bronstring boven kwam drijven.
Deze twee teams bewezen in de kruisfinale tegen de nummers 2 dat zij niet voor niets bovenaan stonden, zodat de teams van de generatiegenoten Weerheijm en Bronstring elkaar in de finale bestreden. In deze finale werd nog eenmaal op het scherpst van de snede gedamd, waarbij het publiek de grote winnaar was. De 5-5 uitslag was terecht, waarna het team Bronstring op basis van het resultaat aan de hoogste bord (inderdaad: Evert dus) tot kampioen werd uitgeroepen.
Na de prijsuitreiking werden nog verwoede pogingen gedaan om de enorme berg oliebollen soldaat te maken, maar deze actie was tot mislukken gedoemd, waardoor sommige aanwezigen met een 'doggy bag' huiswaarts keerden.

Poule A

1team Weerheijm
 2team Vogelaar
 3team Bremmer