Enkele uren voor de wedstrijd moest Radjin Chandarsing afzeggen. Hij was door zijn rug gegaan  bij het afbreken van een steiger. Gelukkig kon in Bas Baksoellah een vervanger worden gevonden. De score werd geopend door Alex Kruyshoop die beter leek te staan tegen Nico Mul, maar de Rijnsburger kon met een een drie-om-drie afwikkelen naar een puntendeling. Rinus Snellaars verdubbelde het aantal bordpunten, met een schijf meer maar met een dam voor zowel hemzelf als Kees Noordermeer, koos hij voor zekerheid. Roy Bidesi wilde winnen van Rinus Kromhout, maar in een eindspel met wederzijds twee dammen kon de voorzitter van de gastheren naar remise combineren.  Bas Baksoellah combineerde eveneens, naar doorbraak en niet veel later dam. Alex Zwanenburg kon daar niets tegenover stellen, zodat de eerste teamwinst een feit was.

Op 7 oktober wederom een uitwedstrijd, in Ter Heijde aan Zee wordt dan gespeeld tegen MDV 2.