Het huisdamkampioenschap van Den Haag werd op dinsdag 28 maart en 4 april gespeeld bij Damclub Den Haag en telde acht deelnemers in de leeftijd 8 t/m 70 jaar. Er werd fanatiek gestreden, dat blijkt wel uit de scorelijst; van de 28 partijen eindigde er maar één in remise. André Laarakkers eindigde als 8e en behaalde geen punten maar heeft veel  geleerd en wil zich volgend jaar wel revancheren. De piepjonge Djamaldi Coene eindigde als 7e met drie punten en was zichtbaar teleurgesteld, maar als hij beter zijn tijd gebruikt (hij speelde veel te snel) dan kan hij veel beter. Zijn zus Ysila werd 6e met vijf punten, zij speelde wisselvallig maar behaalde wel een hele mooi overwinning op Cinthia. Jan-Willem van Hilst werd 5e met zes punten en kan terugkijken op een goed toernooi. Hij heeft zijn partijen prima opgebouwd en heeft het de toppers heel moeilijk gemaakt en moest pas op het eind capituleren. Met wat extra training dit jaar kan hij volgend jaar hoge ogen gaan gooien. De 8-jarige Thijs van Hilst viel positief op. De scholier van basisschool de Ark behaalde op de eerste avond slechts 2 punten maar op de tweede avond won hij al zijn partijen en werd zeer verdienstelijk 4e met acht punten. Via de school zal hij binnenkort extra damlessen gaan volgen en we gaan in de toekomst vast meer van Thijs horen! Ook Cinthia van Achterberg behaalde acht punten en eindigde als 3e omdat zij het onderlinge duel met Thijs had gewonnen.

De strijd om de titel ging vanaf het begin tussen Bert Gerritsma en Leendert Draaijer, zij wonnen beide de eerste zes partijen en moesten in de slotronde gaan uitmaken wie kampioen zou worden. Een ongewoon spannende partij volgde waarbij alle tijd werd genomen, teveel zou blijken want Leendert had nog slecht 7 seconden over toen de vlag van Bert viel in een remiseachtige stand. Bert, die lid is van schaakclub HSV, kan terugkijken op een goed toernooi en heeft bewezen ook bij het dammen zijn mannetje te staan. De kampioen heet dus Leendert Draaijer, Leendert heeft een jaar of 30 geleden gespeeld in Utrecht en is een paar weken geleden weer begonnen met dammen. Hij is het spelletje duidelijk niet verleerd en zo'n titel smaakt natuurlijk naar meer.

Het huisdamkampioenschap is een initiatief van het Haags Dam Comité en het is de bedoeling om dit toernooi jaarlijks te organiseren bij de club die het Haags kampioenschap organiseert.