Op dinsdag 15 april is Arie Bom overleden. Arie werd 93 jaar oud.

Arie was maar liefst 77 jaar lid van de dambond. Veel van onze leden herinneren Arie nog van de Haagse kampioenschappen in de jaren zestig, waar hij een grote rol in de organisatie speelde. Arie was toen lid van het roemruchte RDG, en maakte in de jaren zeventig de gloriejaren mee toen RDG onder leiding van Ton Sijbrands heerste in de nationale clubcompetitie. In 1982 speelde Sijbrands zijn eerste officiële blindsimultaan tegen tien topspelers uit de Haagse regio. Arie Bom was toen de enige die de grootmeester een punt ontfutselde.

Eind jaren zeventig werd Arie lid van Damclub Den Haag. Ook bij damclub Den Haag heeft Arie altijd de handen uit de mouwen gestoken. In 1988 werd hij dan ook benoemd tot Lid van Verdienste.

Halverwege jaren negentig verhuisde Arie met zijn vrouw naar Vlaardingen. Maar hij kon Den Haag toch niet missen en keerde snel terug en werd ook weer lid van Damclub Den Haag. De club is hij tot het eind toe trouw gebleven.

De laatste jaren ging Arie’s gezondheid wel achteruit. Dat proces versnelde na het overlijden van zijn vrouw in 2011. Familieleden en clubgenoten sprongen bij en zorgden er voor dat Arie toch iedere dinsdag naar de club kon komen. Maar door zijn afnemend gezichtsvermogen werd het spelen steeds lastiger. Met Kerst brachten bestuursleden nog een bezoek, dat het laatste bleek te zijn.

Arie, rust zacht.

Meer partijen van Arie Bom: Partijen

In maart 2013 werd Arie samen met zijn kleinzoon Jan vastgelegd in de fotoserie “Grandson & Me”

Grandson and Me