Fred Ivens heeft de Haagse Supercup gewonnen, de wedstrijd tussen de bekerwinnaars van Damclub Den Haag en De Hofstad Dammers (voorheen ODB). Fred trof in deze wedstrijd Hans Jacobsen, die al vroeg in de partij een foutje maakte waardoor Fred met een Coup Napoleon een schijf won. Daarna was het nog wel de uitdaging voor Fred om ondanks het grote tijdnadeel de schijfwinst in partijwinst om te zetten, maar daarin slaagde hij glansrijk.

Voor Fred is het de tweede keer dat hij de Supercup won. De eerste keer was in 2003. Dat was ook de eerste keer dat deze wedstrijd gespeeld werd en Fred versloeg toen nog als RDG-er 'onze' bekerwinnaar Stefan Stapper. Voor Fred is het winnen van de kolossale wisseltrofee een extra mooie afsluiting van zijn Haagse damleven.

Partij om na te spelen           PDF