De laatste wedstrijd voor het eerste ging nergens meer om. Degradatie was al in de voorlaatste ronde een feit. Alleen onze tegenstander had nog een puntje nodig om de nacompetitie op zeker te ontwijken. Tilburg 2 kwam sterk op. Ondanks het feit dat een aantal Belgische spelers aan het nationaal kampioenschap deel nam, was het team nauwelijks verzwakt. Tilburg heeft een brede selectie en kan in geval van nood putten uit een rijk arsenaal Franse spelers.

De toon in de wedstrijd was al snel gezet. Pertap Malahé dacht de partij heel snel te beslissen met een damcombinatie. Helaas kan een schijf maar op één veld tegelijk staan, ging de combinatie niet op en bleek Pertap twee schijven achter te staan. Hierna volgde een reeks remises. Berke Yiggiturk speelde de gewaagde partij tegen de sterke Toby Hage. Het leek spannend maar Berke had het allemaal perfect berekend en kwam niet in gevaar. Ook Frans van Eenennaam maakte het spannend maar in deze partij werd ook geen fout gemaakt. Gerard de Groot herstelde zich goed van een mislukte opening, maar kwam toch tekort in het middenspel: remise. De partij van Herman Vroom leek de meest kansrijke aan Haagse kant, maar het bleek toch lastig deze naar winst te voeren. En de laatste remise kwam op naam van Hein van Dee na een tamme partij.

De 5-7 tussenstand leek op papier niet zo ramzalig, maar op de borden tekende het naderend onheil zich al een tijdje af. Overigens niet meteen op het bord van Hans den Engelsman, maar hij liep tegen een van zijn zeldzame nederlagen aan. Een onnauwkeurigheid in een omsingeling werd fataal. Frans Teijn leek wel kansen te hebben, maar kwam steeds slechter te staan. Toen hij verkeerd offerde voor een doorbraak was het snel gedaan. Emre Hageman had weer eens de sterkste tegenstander getroffen. Emre nam veel risico met een aanval waar Wil van den Braak wel raad mee wist. Tot slot trof Roy Bidesi een onbekende Franse junior. Hij noteerde met behulp van een diagram, maar zijn spel bleek ijzersterk. Roy kampte met achtergebleven schijven en werd bekwaan van het bord gedrukt. Met 5-15 als eindstand dus een forse nederlaag.

Emre Hageman bekroonde zijn debuut in het eerste meteen met een eerste plek op de topscorerslijst. Hij haalde niet alleen de meeste punten (12 uit 10) maar trof ook nog eens de sterkste tegenstanders van iedereen. Een prestatie van formaat. Tweede werd Gerard die na zijn goede score vorig seizoen nu grossierde in remises. Berke werd met 10 uit 7 derde.