Het eerste tiental wacht nog steeds op de eerste punten. In Lent ging de derde wedstrijd deze competitie met 13-7 verloren. Er waren deze wedstrijd maar liefst vier invallers nodig. Emre Hageman en Berke Yigitturk waren afgereisd naar Polen voor het jeugd-WK, Piet Lodder nog steeds last van zijn been en Frans van Eenennaam meldde zich op zaterdagochtend ziek af. Met Bas Baksoellah (op zijn verjaardag!), Nico Leemberg, Harry Zandvliet en de herintredende Hans den Engelsman vertrokken we toch compleet naar Lent.

Hans liet zien het nog steeds te kunnen en speelde rechtstreeks naar een positionele overwinning. Naast hem speelde ook Hein van Dee een puike partij, maar deze eindigde toch in remise. De nederlaag van Herman Vroom bracht de stand weer in evenwicht.

Gerard de Groot, die als enige een tegenstander met een (iets) lagere rating trof, wilde te graag winnen en verloor jammerlijk. Na een gelijkwaardige remise van Nico, verloor ook Bas. Geen schande gezien het krachtverschil, maar Bas was dicht bij winst met behulp van een schitterende combinatiemogelijkheid.

Het zag er niet naar uit dat de achterstand nog goed gemaakt kon worden. Ook niet nadat de sluwe Pertap Malahé een onnavolgbare partij geheel onverwacht nog wist te winnen. Roy Bidesi boekte een mooie remise, maar de laatste partijen van Frans Teijn en Harry Zandvliet gingen verloren, waardoor de eindstand op 13-7 kwam.