Het team van LDC Leiderdorp moest al enige tijd de wedstrijd inhalen tegen ADC 2 en kon dan bij winst in punten gelijkkomen met Den Haag 3. Op maandag 29 januari speelden de teams tegen elkaar en verwachtte ADC 2 dat ze gingen verliezen. Het liep echter anders, want Robert van Diggele haalde een melding in het blauw door remise te spelen met Reginald Lindemans. Mede daardoor werd de uitslag 4-4 en heeft Leiderdorp weer een punt minder dan Den Haag 3.

Op maandag 5 februari moest Den Haag 3 dus tegen datzelfde team. Thuis was met enig geluk de uitslag 8-0 geworden, maar dat was niet nog een keer te verwachten. Er werd ingeschat dat Arie van Diggele aan bord 1 zou zitten en Robert aan bord 2. Om andere tegenstanders te krijgen dan in de thuiswedstrijd werd Radjen aan bord 2 gezet en Jaap aan bord 1. De inschatting klopte. Wynton Meijer speelde aan bord 4 een snelle partij tegen Co van Dam, waarbij Wynton nog het meest nadacht. De kansen waren gelijk tot het eindspel. In een 6 om 6 ging Wynton in de aanval en wachtte met zijn verdediging tot op het laatst. Dat bleek achteraf goed te zijn, want Co vergat op het belangrijkste moment een rij verder te gaan en Wynton won de partij.

Jaap van Hal probeerde tegen Arie van Diggele langzaam op te rukken en dat lukte ook. De voorsprong in tempi werd echter weer afgebroken. Toen Jaap een schijf offerde om naar dam te lopen bleek er geen winst te zitten, want de schijven van Arie stonden te goed: remise.

Jan Christiaan Wahls speelde een wisselende partij tegen Martijn de Vries, die zijn partij in Leiderdorp won. Eerst won Jan Christiaan eenvoudig een schijf, maar die gaf hij als gevolg van een combinatie een paar zetten later weer terug. Na de combinatie kreeg Martijn de kans om door te breken naar dam, maar wachtte daarmee. Daardoor kon Jan Christiaan een vangstelling opbouwen. Martijn offerde nogmaals om dam te kunnen halen en de schijf terug te pakken. Daarna had Jan Christiaan een dam met drie schijven en Martijn een dam met twee schijven. De stand was toen zodanig dat Jan Christiaan een tweede dam kon halen. Met de tweede dam kon hij overmacht verkrijgen en dat deed hij vakkundig. Den Haag 3 haalde daarmee de winst binnen.

Ook Radjen bouwde tegen Robert van Diggele tempivoordeel op en werd deze weer netjes afgebroken. De stand bleef gelijkwaardig totdat Radjen in een 5 om 5 een schijf won. Robert kon remise maken, maar deed de verkeerde zet. Radjen won de partij waardoor het team weer met grote cijfers won: 7-1. Vrijdag 9 februari speelden de naaste concurrenten tegen elkaar. RDC Rijnsburg 2 speelde thuis tegen LDC Leiderdorp. Beide teams hadden een verliespunt meer dan Den Haag 3. De Leiderdorpenaren wonnen met 3-5. In de laatste ronde spelen Den Haag 3 en RDC Rijnsburg 2 tegen elkaar in De Brink.